2013. november 5., kedd

Őszi túrák

Nagyon szeretem az őszt, mikor pár hétre minden tarka lesz, ilyenkor a legjobb túrázni. Sajnos idén az össze-vissza időjárás miatt jóval hamarabb elkezdtek sárgulni a fák és mire eljutottunk az erdőbe alig találtunk olyan helyet, ahol még nem volt kopasz minden növény.
Október elején is túráztunk egyet, akkor még majdnem mindenhol zöldek voltak a fák.
Október 3. hetében majdnem minden napra jutott egy kis erdőjárás. Hétfőn rokonlátogatásból hazafelé tartva több helyet is útbaejtettünk. Bánhorvátira mentünk, ez egy kis falu Kazincbarcikától nem messze. A határában van egy nagyon szép fasor, akárhányszor arrajárunk mindig megállunk itt. Ha szerencsénk van ilyen

Most hiába mentünk 2 héttel korábban, mint akkor, már alig volt a fákon levél :(



Nem is maradtunk sokáig, célbavettük a Lázbérci-víztározót. A bejáratnál ki volt írva, hogy háziállatot bevinni tilos. Ha valaki szólt volna, hogy vigyük el a kutyákat elmagyaráztam volna, hogy ők nem háziállatok, hanem családtagok meg munkakutyák :P


Itt se volt már olyan szép a part, mint legutóbb, de azért pár kilométert sétáltunk, majd visszafordultunk. 




Ezután a szokásos útvonal helyett a Bükkön keresztól indultunk hazafelé, hogy még útközben meg tudjunk állni Bánkúton. Ahogy mentünk felfelé, úgy lettek egyre csupaszabbak a fák. Elsétáltunk a Bálványra, a kilátóhoz, nem volt hosszú, kb 1 km. 




A kilátó kétszintes, az alsóhoz még lépcső visz, ide feljött velem Lynn is, a másodikra viszont már létrán kell felmászni. 



Nem vagyok tériszonyos, de ahogy lépegettem felfelé sokszor elgondolkoztam, hogy nem merek továbbmenni, vissza kéne fordulni... 


de aztán feljutottam, megérte ezért a kilátásért!




 Nézelődtem, körbefényképeztem, majd elindultam lefelé, az már könnyen ment.:) Visszasétáltunk a kocsihoz egy másik úton, majd hazafelé még megálltunk Bükkszentkeresztnél is, de itt sajnos ismét csupasz volt az összes fa :( Mentünk is tovább.
Kedden csak itthon sétáltunk, le a vasút mellé az erdősávhoz, majd a reptérre, hátha megtaláljuk Monty nyakörvét, amit pár hete vesztettem el. De nem lett meg:(
Szerdán a IV. BKT, Miskolc széléről indultunk fel a Fehérkőhöz, majd le Lillafüredre, aztán a túloldalon a másik hegyre és vissza Miskolcra. Most is elég sokan összegyűltünk, kb. 25-30 kutya volt velünk és a gazdik. Az idő szuper volt, kb. 25 fok, napsütés, mintha nem is október lett volna...


Pénteken Miskolcon jártunk, délután volt pár óra szabadidőnk, úgyhogy a szerdai útvonalon elindultunk felfelé a Gulicskához, majd le egy másik úton.
Szombaton IV/2. BKT, a csapat másik felével a Bükk-fennsíkon. Ismét jó időnk volt, felmásztunk a Tar- és a Háromkőre, szirtkódokat gyűjtöttünk, 19 km-t sétáltunk és még sötétedés előtt vissza is értünk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése